Siapa yang tidak kenal tentang salah satu daripada tujuh keajaiban dunia ini? Ya,Tembok Besar China adalah salah satu keajaiban dunia yang sudah diketahui oleh hampir kesemua orang di dunia. Ia dibina sebagai kubu bagi melindungi utara China daripada serangan puak Mongol dan Turkik.

Walaupun belum pernah melihat secara terus bagaimana rupa Tembok Besar China, namun sekurang-kurangnya kita sering melihat foto-foto tembok besar yang panjang ini di internet. Walaupun begitu, ramai orang hanya mengenali sebahagian kecil daripada Tembok Besar China, dan tidak tahu bagaimana rupa pada hujung tembok ini.

Ramai pelancong hanya mengunjungi Tembok Besar China yang terletak di Beijing, sementara bahagian lain dari tembok ini jarang sekali dilawati, termasuk bahagian hujungnya. Dengan panjang mencapai 5.500 batu, wajar saja jika banyak orang yangbelum tahu seperti apa hujung Tembok Besar China.

Berikut Laicikang.com kongsikan beberapa gambar yang jarang disiarkan yang memaparkan hujung Tembok Besar China, yang dikutip dari Mental_Floss.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here